۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۶۳۹۸۸
رییس جمهور:

مردم هیچ نگرانی نسبت به آینده نداشته باشند | ملت ایران مصمم تر و متحدتر از قبل به پیش می رود

رییس جمهور با ابراز تأسف از عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین المللی، از آمادگی دولت برای هر شرایطی خبر داد و گفت: مردم هیچ نگرانی نسبت به آینده نداشته باشند.
حسن روحانی رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور امشب در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم در واکنش به خروج آمریکا از برجام و با بیان این که آمریکایی ها نسبت به ایران و ملت های منطقه همواره رفتارهای خصمانه ای داشته اند، گفت:  کودتا و دخالت در دولت قانونی، حمایت از صدام، سرنگونی هواپیمای مسافربری و کشتن مسافرهای بی گناه توسط ناو آمریکایی و اقدامات علیه مردم کشورهای منطقه مانند افغانستان و یمن بخشی از کارنامه سیاه آمریکا است.

وی افزود: ملت ایران طبق اذعان آژانس بین اللملی به تعهد خود وفادار بوده و دولت ایران به همه تعهدات در برجام عمل کرده است اما امروز شاهد هستیم کشوری که به تعهدات بین المللی احترام نمی گذارد کیست، برجام توافق بین ایران و آمریکا نبوده که بخواهد خارج شود برجام توافقی بین المللی و مورد تأیید سازمان ملل است.

رییس جمهور اظهار داشت: آمریکا رسما اعلام کرد که به تعهدات بین المللی توجهی ندارد، قبل از برجام هم ترامپ از توافقات بین المللی دیگری نیز خارج شد، مردم شاهد بودند تنها رژیمی که از مواضع ترامپ حمایت کرد رژیم نامشروع صهیونیستی بود همان رژیمی که دانشمندان هسته ای را به شهادت رساند و روزی نیست که ظلم و جنایت نکند.

وی ادامه داد: از این لحظه توافق برجام بین ایران و 5 کشور است و در این شرایط باید منتظر باشیم که 6 کشور بزرگ جهانی نسبت به این توافق چگونه عمل می کنند، به وزارت خارجه دستور دادم که در چند هفته آینده در مذاکره با کشورهای اروپایی و دوکشور چین و روسیه رایزنی های لازم را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ابراز داشت: اگر در این مدت به این نتیجه رسیدیم که می توانیم همه آنچه در برجام خواست ملت ایران بوده علی رغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی و حرف های بی نزاکت ترامپ برجام پایدار خواهند ماند و می توانیم به نفع صلح و امنیت جهان قدم بر داریم و اگر منافع تضمین شد به زودی با مردم ایران صحبت خواهم کرد و تصمیمات نظام را به اطلاع می رسانم.

وی عنوان کرد: مردم نباید هیچگونه نگرانی نسبت به آینده کشور نداشته باشند ما از ماه ها و هفته ها پیش به این نتیجه رسیده بودیم که ترامپ وفادار به تعهدات بین المللی نیست و تصمیمات لازم برای مسائل اقتصادی اتخاذ کردیم و تصمیمات ارزی بر همین مبنا بود، با برجام بدون آمریکا رشد اقتصادی و آرامش و ثبات بازار ادامه خواهد یافت.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم نباید نگرانی وجود داشته باشد، ملت ایران از امشب مصمم تر و متحدتر از گذشته است و کار ترامپ یک جنگ روانی و فشار اقتصادی بود و ما نمی گذاریم موفق شود، تاریخ نشان خواهد داد که ملت مانند گذشته در این ماجرا هم پیروز خواهد بود.

وی اضافه کرد: به سازمان انرژی اتمی دستور دادم که آمادگی داشته باشد تا در صورت نیاز غنی سازی بدون محدودیت را انجام دهیم، با دوستان و متحدان به رایزنی می پردازیم و همه چیز وابسته به منافع ملی است، اگر منافع ملی تأمین شود روند را ادامه خواهیم داد اما اگر برجام صرفا کاغذی باشد راه روشنی را در پیش داریم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: دولت از ماه ها پیش برای تمام شرایط برنامه های را آماده کرده و مشکل حادی را پیش رو نخواهیم داشت و با اتحاد و هماهنگی از این مقطع به خوبی عبور خواهیم کرد و مردم مشکلاتی را در زندگی خود احساس نخواهند کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: امشب از یک نظر متأسفم که مردم بزرگ آمریکا گرفتار زمامدارانی شدند که حیثیت آن ها را زیر پا گذاشته و از طرفی خوشحال هستم که موجودی مزاحم از برجام خارج شده است، به زودی در مصاحبه مفصلی با مردم ایران بیشتر صحبت خواهم کرد./1323/

ارسال نظرات